Ladies, nyt nostetaan rautaa!

Kahvakuulia ja käsipainoVuositolkulla olen pelännyt painoharjoittelua.

Olen naisellisesti vääntänyt 2kg painoilla, jotta lihasmassa ei vaaaaiiin kasvaisi. Kunnes muutama vuosi sitten kiinnostuin ihmisen ja varsinkin vuosia keräävän naisen hyvinvointiin liittyvistä asioista. Kauneus, ravinto, mielenhallinta, parisuhde, ura…käytännössä koko elämän kirjo. Toki olin kuullut voimaharjoittelun hyödyistä, mutta tosissani ymmärsin koko idean vasta pari vuotta sitten.

Varmasti moni daami pelkää lihaksia ja massaa, mutta voi hyvät hyssykät miten se on turhaa. Lihakset EIVÄT kasva helposti. Ole onnellinen jos näin on, saat aineenvaihduntasi nopeasti kuntoon, puhumattakaan muista eduista.

Tällä hetkellä Hollywoodin hulluin villitys on piikittää itseensä kasvuhormonia. Eli sitä samaa tavaraa, joka kehossa kehittyy normaalin säännöllisen salitreenin ansiosta. No, miksi tähtiväki näin tekee? Kasvuhormoni käytännössä on sitä animaalista seksikästä voimaa ja elämänhalua, joka pistää koko maapallon pyörimään. Seksuaalisuus, ilo, tasapaino ja jaksaminen ovat hyvin pitkälle hormonalisen tasapainon aikaan saamia.

Ja kai se piikittely on helpompaa kuin itse treenaaminen. Mutta eiköhän me valita tämä jälkimmäinen vaihtoehto. :)

Anne Kukkohovi ja Pontus Jäntti Kämp Span kuntosalilla Anne Kukkohovi Kämp Span kuntosalilla

Eli rakkaat lukijat, mitä enemmän tulee ikää, sen tärkeämpää liikunta ja varsinkin painoharjoittelu on. Tässä näin maallikon listaa niistä kaikista asioista, joita asiantuntijaystäväni messuaa:

  1. Painoharjoittelu boostaa hormonitasapainoa kohdilleen, josta seuraa lukuisia hyötyjä, mm. libidon luonnollinen kasvu. Kun olet väsynyt, aineenvaihdunta ei toimi, ei elämännälkä tai seksi todellakaan ole ensimmäisenä mielessä.
  2. Lihaskasvu kehittyy, joka puolestaan boostaa aineenvaihduntaa. Kaikki tietävät mitä toimiva aineenvaihdunta tarkoittaa? Virkeuttä olemukseen, kuulautta ihoon ja toimivaa vatsa ja sisäelimiä.
  3. Tasapaino, reaktiokyky ja kävelynopeus kasvaa.
  4. Immuniteetti nousee ja voit sanoa hyvästit pitkittyneille talviflunssille.
  5. Kun keho voi hyvin, haluat myös hyvällä ravinnolla ylläpitää hyvää oloa. Kyllä, namit, pulla ja ylenmääräinen hiilihydraatin puputus jää automaattisesti vähemmälle. Keho ei samalla tavalla kaipaa roskaa.
  6. Painoharjoittelu nuorentaa ja raikastaa olemusta. Väsymys ei tunnu niin ylenpalttiselta. Keho palautuu ja jetlag ei tunnu enää niin nujertavalta.
  7. Mielialan kohenee luonnollisesti, puhumattakaan stressin sietokyvyn nousemisesta.

Anne Kukkohovi Kämp Span kuntosalilla Reebokin tossut

Mitä enää odotamme? Kämp spassa on loistavat aerobiset laitteet, mutta kannattaa pyytää opastusta ihan rehelliseen punttien nostoon. Nähdääkö siellä Kämp Span kuntosalin karkkimaassa, niinkuin Facebookissa Kämp Spa kertoi Mari Relanderin blogissaan salia tituleeranneen? Vai uimarannalla? :)

Kaunista viikkoa,
Anne

Sorry, comments are closed for this post.

Kämp Span sivuille
Seuraa Kämp Spata Facebookissa Seuraa Anne Kukkohovia Twitterissä Tilaa Kämp Span uutiskirje Kämp Span verkkokauppaan

Kirjoittaja:

Anne Kukkohovi


Tutustu kaikkiin kirjoittajiin